12/21/13

e îndrăgostit orașul

și în metrou numai de amore se vorbea. 

la intrare lîngă automatul de bilete 
o sacoșa cu haine răsturnată pe betonul murdar.
un tînăr își alege gioarsele din grămadă
în timp ce gagica țipă la el,
‘ce? nu știu eu că alergai după fufe?!
și mai ai obraz să asmuți poliția pe mine?!’™
el: ˜'da’€™ lasă-mă în amarul meu! ce fufe?!
lasă-mă, ce tot te ții coadă după mine?’™
da’ fata nu se lasă, țipă.
el, alege amărît tricouri.
lumea se distra, ‘așa fato, zi-i că le zici bine!’™

în metrou. pe bancheta de vizavi două mute conversează foarte amuzate,
vivace, repede repede fac semne cu mîinile, 
o gaură și un deget intrînd și ieșind agitat,
acțiune rapidă ca iepurașii.
atîta m-a distrat.

doi băieți, unul se așează lîngă mine,
altu stă în picioare.
‘mă, nu vii în china?’™
‘nu pot mă, că de-abia am început slujba asta
și mai am pînă fac 6 luni să pot să iau ajutor de șomaj.
da cînd mergeți?’™
‘pe opt august. o să vie grozav mă, hai și tu!’€™
‘nu pot, mă.’
o tot ochește pe o fată cu codițe,
îmbrăcată în gri, cu rochie lungă mulată.
zice: ‘uite ce mișto e fata asta.a€™
o întreabă dacă nu vrea să stea jos.
fata zîmbește, zice că nu, și îi întoarce spatele, 
foarte mulată rochia pe ea.
‘aoleu!’€™ zice băiatul.
‘e perfectă! perfectă!’€™
‘ce perfectă, mă?’€™ îi zice celălalt cu îngăduință. 
‘îți place de oricare care are un corp mișto.’
‘da’€™ uită-te mă la ea, e perfectă!
de asta m-aș îndrăgosti total! da’€™ total!’™
‘îhî,’€™ rîde celălalt împreună cu mine. 
cobor.

măi să fie, e îndrăgostit orașul.

No comments:

Post a Comment