8/2/13

Doru Peripateticu sub stele

Noapte. Un drum într-o stațiune balneoclimatica de interes local. Florin Doru Bursuc, abțiguit după multă trudă și vodci, și a lui drăguță, Mihaela Lăcătuș merg de-a lungul drumului ținându-se de mână.

Florin Doru Bursuc: Îmi faci mie pe chestii morale pe viitor la diverse scheme și te fuți? Du-te-n puuuula mea! Deci eu n-am înțeles, până într-un moment în care atăta am futut-o la cap până mi-o zis, ‘Da, domnule! Ăla mi s-o părut omul ideal.’ Ți-l arăt și-n poză! Vrei un din ăsta demiurg și figuri și scheme? Tipul de intelectual care pescuiește?! Și spune Achille August, profesorul cel mai barosan în scheme de beton armat și precomprimat și nu știu ce, din ălea de se fac grinzile de la poduri, spune că ăia care pescuiesc se uita la o plută, în pula mea, în loc să împuște peștii! [Câini lătrând] Se uita la o plută și așteaptă să tragă ăștia și i se pare că i se scutură pula când prinde un pește, înțelegi? Să zică că ăla-i bărbat ideal?! Că are satisfacții când prinde pește?! Peștele îl pescuiești cu dinamita! În pula mea!
Mihaiela Lăcătuș: [Șoptind] Mai încet că scoli câinii.
FDB: Cine?
M.L.: Tu.
FDB: Da îi pescuiești cu dinamita, domnule!
M.L.: Da, da, hai să mergem.
FDB: Da’ nu? Da’ dacă vrei să prinzi pește, să mănânci pește, și dacă vrei să ții ceva în palmă, apoi ține-ți pula, nu prinzi pește!
M.L.: Okay.
FDB: Da’ așa îi. Păi ce, profesorul
Oștoacă Stelian, decanul de la Școala Națională de Poduri și Șosele, cu vestita lucrare de doctorat ‘Verificarea granulozității și gradului de compactare a stratelor de balast, macadam și piatră spartă!’, urmașul lui Anghel Saligny, care e cel mai barosan pe Estul Europei pe parte de poduri! Cum nu știi?! Păi el a realizat Podul de la Cernavodă, cel mai lung pod metalic din Europa continentală in 1895, silozurile din portul Constanța, bazine pentru exportul petrolului, și alte lucrări portuare! Păăăi noi suntem barosani aicea, mă, ce pula mea! Păi fato, la noi s-au construit primele poduri de beton armat în anul 1903, pe drumul Pitești-Curtea de Argeș. D-apoi podurile de soșea peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, de la Medgidia, Agigea, Basarabia și Cernavodă, proiectate de Institutul de Proiectări Auto, Navale și Aeriene! Noi avem tradiție mare, domle! De când cu romani! Păi din cele opt poduri vestite romane, cinci sunt legate de luptele romanilor cu dacii, in timpul lui Traian și Domitian. Le trebuiau poduri ca mari cantități de aur și argint se trimiteau la Roma, nu-mi spune mie!
M.L.: Okay, da’ ce zicea urmașul lui Saligny?
FDB: Profesorul meu? Doctorul Oștoacă?
Pula mea, spune, că zice ăla care se uita la plută e un schizofrenic, păi nu-mi spune mă prostii. Când i se scoală pula îi are un centimetru. Domle, dacă ai un centimetru de pulă, iei medicamente, s-o faci de un metru, sau bagi tehnologii, să ți-o faci de-un metru, nu-mi spui mie că ești, că fuți gagica cu un centimetru de pulă. Și gata. Și mă duc, spune, deci prim ministrul României, al României, trebuia să fie reprezentantul nevestei mele în procesul de divorț?! Prim ministrul României. Stai mă pulă, păi înseamnă că-s o sculă pe basculă dacă ăla trebuie să mă reprezinte pe mine. Ca și cum ar fi fost Brătianu sau Maniu să reprezinte Regina Maria! Înseamnă că-s un tip respectabil. Nu?
M.L.: Da.
FDB: Și ea tot m-o bârfit. Da. Și m-a întrebat simplu si clar: ‘Ai iubit-o mai mult pe ea întotdeauna?’ ‘Da domnule. Am iubit-o.’ Ce aceea imagine. Două fotografii. O fotografie, o imaginație. Tot tu ești aia. Ești exact ce mi-am dorit! No, amu fac ce vrei tu. Mi-o fost milă de Florica. Ce să-ți spun? Mi-o fost milă. Mi-o fost milă de ea! De ce? Pentru că mi-o fost milă. Pur și simplu mi-o fost milă de o persoană oarecare, da’ absolut oarecare. Și acum mă șantajează. Pă cine? Pă mine mă șantajează? Du-te-n pizda mă-ti. Înseamnă că nu știi despre cine vorbești. Cu tătă Cojocna de Vale nu știi despre cine vorbești. Cu mine te joci cu scheme de astea? Am ajutat-o și-am îndrumat-o. De ce nu vreau să am grijă de copii? Pentru că am avut sentimentul c-o procedat la fel ca și nevastă-mea. Păi, bă, dacă vrei să i se scoale lui ăla, fute-l mă! Nu? I-o știu că ăla-i topit după tine. Fute-l mă! [Mașini vruuum] nu mă pune pe mine să te fut io! Io n-am nici o schemă. Poate, te fut, după zece ani de zile te-am futut o dată. Și?! Acuma te legi de mine și mă șantajezi pe mine? Mă șantajezi cu scheme de astea?! Asta înseamnă că nu înțelegi care e mersul vieții.
Îmi pare rău.
Deci care-i mersul? Îmi trimiți mesaje de genul ăsta? Mă fuți la melodie?! Când îți spun nu mă mai fute la melodie? Și mesaje și nu știu ce scheme ca să justifice schema că gagiu nu mere la sapă cu tactu pe tarla? Deci ea e o bogătașă! În Cojocna din Vale, nu-i semnificativ, da’ are tot ce-i trebuie, mașini, case, scheme, îi fiica directorului de la
I.P.C.F. Cojocna din Vale. Ce-mi oferi domnule mie? Să-i cresc copiii lui bărbatu-to? Iacă pula, nu mie. Eu nu cresc copii nimănui, înțelegi. Pă feciorut-o? L-am plăcut. De ce? Că are buzele tale, numero uno, și am văzut că are o schemă, o inteligență, un text, la fel cum și copii mei. [Câinii latră] Deci să fie foarte clar, copii sunt ai MEI! Nu-s a lui Mia. Ei nu știu poate, da-s ai mei. Și pe tine o să te iubească. Nu te cunosc, au percepții morale, corect, da’ o să te iubească. O să te iubească, tu! Înțelegi? [Câinii hăulesc] Pe bune o să te iubească. Și gata! La fel ca și fecioru-tău. E okay fecior. Absoluut okay! O să avem o familie okay. Trebuie să facem o fată pe care o s-o numim Mihaela. Mihaela Lăcătuș o s-o cheme. Nu Bursuc. Tu o să te chemi Mihaela Bursuc. Salut, calu’ o plecat. Bursuc și Lăcătuș. Eventual. Gata. [Umblă în tăcere] Mă fuți la melodie. Zice, esti milionar. Ce îs io vinovat? Că ești în picioare. Păi eu sunt în picioare! Eu am fost în picioare de când pula lui tata o futut-o pe mama și gata! Eram în picioare atunci. Îs, și-o să fiuuu! Nu-mi caut gagici, scheme și figuri! [Un trecător]
M.L.: Bună seara.
FDB: Săru-mâna. N-am, nu mă interesează gagici, scheme, domnule, de gagici. Eu vreau liniște. Vreau pace! Ceea ce zice și Isus! Mă! Și creștinismul. Eu știu ce-i creștinismul. Ce-nseamnă Isus Cristos. Eu știu. Știu. Și vreau să mă duc cu tine și să mă căsătoresc pentru eternitate, chiar dacă tu deocamdată nu înțelegi și poate nu știi. Eu știu. Chiar dacă i-ai văzut pe ăștia? Îs adevărați. Îs adevărați, Mihaela.
M.L.: Da, da.
FDB: Îs oameni adevărați. L-ai văzut pe Victor? Îi om adevărat. L-ai văzut peMona? Îi om adevărat. Pe ăștia pe care… Eu n-am stat de povești niciodată până acuma cu oameni ăștia, da-s convins că indiferent dacă o să vin cu tine sau ca și angajat al Drumurilor si Podurilor Române, ăștia, oameni ăștia o să zică că sunt un tip ca lumea, și îs! Îs adevărat! Nu vrei tu?! Pula mea! [Camione] Îs convins că o să găsesc pe altcineva care o să vrea să mă îngroape. Nu mă interesează. Mă interesează de tine, da’ dacă vrei, e okay, domnule astă îs. Și-ți recomand să mă iei de bărbat. Și o să te fac fericită, fii sigură. [Mașini] Clar fericită. Clar. Fără nici o schemă. [Mașini] Am 48 de ani. Știu exact ce reprezintă fiecare în lume. Nu-mi spune mie că cochetez cu Marie-Rose sau cu amărâta aia de cehoaică, sau ce pula mea. Iooo? Mă greșești. [Râde] Deci de-a dreptul, o să stau să mă gândesc, o să mă gândesc dacă am timp, între scheme ca să mă distrez de ce texte spui.
M.L.: Deci Florica te-o bombardat cu mesaje azi?
FDB: Nu. Mi-o transmis un singur mesaj. Ce?! Florica îmi transmite mie mesaje să-mi spună mie când să predau documentații?! Pe care eu le controlez din punct de vedere al autorității?! Și nu-i transmit nimica. Nimic. Deci nu știu cum să-ți spun. Deci eu am ajutat-o pe această femeie, cu handicaparea ei, că mi-i milă de ea. Că eu nu sunt un alcoolic. De ce nu sunt alcoolic? Că nu mă interesează să fiu alcoolic. Și nu mă duc să mă fut, să mă frec cu feciori când mă duc cu feciorii la baie în armată, scheme, nu mă duc! Înțelegi? N-aaam scheme de comunitate masculină! Deci îmi place să am pretini, înțelegi? Da’ io cum să spun, îs superior! De ce? Știi de ce-s superior? Tuturor bărbaților?
M.L.: De ce ești superior tuturor bărbaților?
FDB: Că te-am cunoscut pe tine acum 30 de ani.
M.L.: Adica cum? [Pași]
FDB: Acum 30 de ani te vroiam.
M.L.: Și?
FDB: M-am pregătit teoretic pentru lumea asta. Pe mine să mă fuți cu scheme? Nu pune schemele alea, reportofoane... Pentru mine New Yorkul reprezintă o minoritate.
M.L.: Cum o minoritate?
FDB: Pentru mine globul pământesc reprezintă un mărunțiș. Mărunțiș.
M.L.: De ce?
FDB: De ce? Pentru că am aflat ce înseamnă universalitate. Da’ nu de… pentru că te iubesc. Și te-am iubit totdeauna. Când ți-am văzut fotografia exact ceea ce trebuia să fi!
M.L.: Nu te du, că mi-e frică când te duci departe.
FDB: Cine?
M.L.: De mașini. Că-s beți ăia în mașini.
FDB: Du-te și vezi de treabă. Ăia s-or dus în pula mea se pregătesc de Sfântu Gheorghe. Deci acum vreo șase ani eram aci cu ministru! Aci pă strada asta pulii mele.
M.L.: Oops! [Împiedicări]
FDB: Deci nu m!. Deci n-am percepte de… deci nu mă interesează banii, nu mă interesează nimic pe lumea asta.
M.L.: Nu vrei să nu mai fumezi să mai respir și eu puțin aer curat, te rog frumos.
FDB: Nu, nu vreau nimic. Vreau să stai acolo și să mă asculți ce spun. Atâta vreau. Deci te iubesc.
M.L.: Hai mai încoace, te rog.
FDB: Deci nu-ti mai fie frică! Aici. Poate în zona ta. Da’ nu după ce vin io. În zona ta. Da’ nici nu vin în zona ta! Nici nu mă interesează să vin în New York. Deci io mă duc în Canada, dacă mă duc. Dacă nu mă duc în Canada, nu știu unde mă duc. Vin acolo, lânga tine. Fac ce zici tu. Cum să nu vin cu tine? Înțelegi tu? [Fumează adânc]
M.L.: Ce bine e afară.
FDB: Ceee?
M.L.: Mă bucur că ne plimbăm un pic.
FDB: Așa m-am îndrăgostit de tine. Eu n-am timp. Și m-a șantajat, ți-am zis. Nu e decât o proastă. Relativ, și speculativă în general. Știa cine îs. [Câini, mașini, pași] Așa m-am îndrăgostit de tine, tu Mihaiela. Deci eu nu știu dacă cineva s-o îndrăgostit de tine, dar îți spun deci eu sunt un profesionist. Deci pur și simplu eu m-am îndrăgostit de tine. Deci pe mine nu mă interesează că tu mă iubești sau nu. Te-am iubit și o să te iubesc totdeauna ce reprezinți. Pentru mine. Sunt misogin, și gata, îi bag în pizda mă-si pe toti. Nu mă interesează chestii de astea, chestii de știu io scheme pe care le reprezintă unii sau alții în lumea integrală, asta nu mă interesează. Eu ți-am demonstrat. Am vrut să-ți demonstrez chestia asta. Te las pe tine să-ți tragi concluziile. Sunt un bărbat. Uite, vezi cerul? Ăsta mi-o plăcut la Ocna Șugatag. Faptul că-i o platformă deci schema că e de relief și de unicitate, uite, Ocna Șugatag, uite? Ai văzut-o?
M.L.: Ioooi! [Râde]
FDB: Ai văzut-o?!
M.L.: Da [Râde]
FDB: Am văzut și io. Ai văzut-o?
M.L.: Da.
FDB: No, bine. Aici pe gura. [Țoc țoc sărut.] Ai văzut-o?
M.L.: Da.
FDB: Ai mai văzut?
M.L.: Nu. De fapt n-am mai văzut stea căzătoare... Hai pe aici.
FDB: De ce?
M.L.: Că e mai bine.
FDB: No, bine. Ai ajutat-o. Tu vezi-ți de drumul tău. Ai ajutat-o mai mult decât o ajutat-o, ascultă pe băiatu’, care s-o uitat pe enșpe media scheme, deci gagica fără tine e o nulitate. Nulaș.
M.L.: A făcut un film frumos.
FDB: E adevărat. Da’ nu-i semnificativ. E semnificativ cine-l pune în valoare înțelegi, că așa-i societatea asta, și ea știe. Așa că să te lase pe tine să suferi de foame, să-ți pui problema dacă ți-ai pierdut cartea verde! [Mașină] Du-te-n pula mea! Ești un zero! Tu ai pus-o în valoare acuma și i-ai dat niște satisfacții personale pe care ea nu le-o avut de când pizda mamei ei o făcut-o, și dacă-i deșteaptă și-o poate pune și în valoare. Dacă-i proastă, las-o s-o fută. Dar tu ai pus-o în valoare. Te lasă pe tine ca să suferi de foame? Ce vorbești frate?! Înseamnă că ea crede că trăiește în o lume neglobalizată. Lumea e globalizată. Și știe ce e valoare și știe scheme. Vrei să-ți fac buget? Îți fac buget, mă frate. Da nu mă fute pe mine la idee o femeie că-i americancă sau indiferent. Pe mine! De ce? Pentru că am învățat la școala ce-nseamnă valoare, deci eu îs cu stuuudiiii SUPERIOARE!

M.L.: Bine, hai!
FDB: Ce hai? Io-s cu studii superioare. Vreau să mor? Da. Vreau să mor. Vreau să mor când vreau io. Studii superioare. Că ți-ai amintit de mine că-s gras și obez și nu știu ce, n-aaaare semnificație. Pentru mine n-are semnificație. Poate să fie o imagine sau o realitate. Mi-e egal. Sunt un împuțit de nesimțit. Un inginer. Dacă torn un metru de beton mi se scoală pula. Dacă mai pun și armatură de-a dreptul am variații. Deci lasă figurile. De ce mă duc la ăsta? Păi ăsta, în pula mea. [Mașini] Păi ăsta mă respectă pe mine și pe Radu și pe Alexa. Are interese. Deci i-am dat. Am fost acolo lângă el ca oamenii. [Bricheta nu se aprinde] Și chiar dacă Florin
Ţopa o fost nimica pe lângă Petreuș și un om ca și o figură, oameni cu figură dar respectăm efortul omenesc ca să facă ceva. Nu râde! Nu râde! Fetițo! Îți fac casă.
M.L.: Aicea e?
FDB: Da. Nu-i semnificativ.
M.L.: Da’ nu mergem înăuntru?
FDB: Ba da. N-ai idee ce oameni minunați sunt aici.
M.L.: Păi și în America sunt oameni minunați…
[Intră pe ușa luminată a unui hotel.]

 

Anunţ: Dacă doriţi să daţi un pic de bani ca să pot să continui eforturile mele în ritmul actual, şi de asemenea, să pot să răspândesc banii diferitelor mele cauze sociale, aş fi foarte recunoscătoare.
De asemenea, donaţii în natură sunt foarte apreciate. În natură însemnînd consiliere profesională, transcriere cu diacritice, redactare, contribuţii la organizare de evenimente, donaţie de spaţiu, de publicitate, de imprimare de materiale publicitare, de călătorie [Adaugă produse excedentare proprii aici].
Mulţumesc familiei mele pentru sprijinul lor constant.

 
New York
2 August, 2013


 

 
 

No comments:

Post a Comment